WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA
ZAJĘCIA PROGRAMOWE
-zapewniające wielopłaszczyznowy rozwój dziecka oraz rozumienie j. nowożytnego (j. angielski) zgodnie z programem wychowania przedszkolnego.
NAUKA CZYTANIA METODĄ ODIMIENNĄ
WG IRENY MAJCHRZAK
- zabawy i gry prowokujące dziecko do odkrywania na drodze samodzielnego rozumowania logiki alfabetycznego szyfru. Początkiem jest imię dziecka, które staje się słowem otwierającym świat pisma.
- usprawnianie funkcji komunikacyjnej poprzez stopniowe korygowanie zaburzeń mowy.
ZAJĘCIA GRUPOWE LOGOPEDYCZNE
- „Gimnastyka buzi i języka”- profilaktyczne ćwiczenia oddechowe, usprawniające narządy mowy, słuchowe i logorytmiczne.
GIMNASTYKA PROFILAKTYCZNA
- ćwiczenia i zabawy ruchowe dla dzieci zdrowych wzmacniające poszczególne partie ciała oraz poprawiające ogólną kondycję organizmu.
ZAJĘCIA NA HALI OSiR
- zajęcia z gier i zabaw ruchowych, kształtujące sprawność fizyczną oraz zdolności motoryczne dziecka, odbywające się na hali sportowej Ośrodka Sportu i Rekreacji
JĘZYK MIGOWY
- alternatywna metoda językowa, pokazanie dzieciom sposobu porozumiewania się za pomocą gestów, poprzez naukę wybranych znaków języka migowego i alfabetu palcowego.
RYTMIKA
- aktywizujące ciało i psychikę dziecka, umuzykalnienie dzieci, zwiększenie wrażliwość na muzykę, umożliwianie bezpośredniego kontaktu z instrumentem.
ZAJĘCIA RYTMICZNO- MUZYCZNE
- aktywizujące ciało i psychikę dziecka, umuzykalnienie dzieci, zwiększenie wrażliwość na muzykę, umożliwianie bezpośredniego kontaktu z instrumentem.
ZAJĘCIA METODĄ DOBREGO STARTU
- wspomaganie rozwoju psychoruchowego dzieci, aktywizowanie rozwoju funkcji psychomotorycznych i ich integracji oraz korygowanie zaburzeń tego rozwoju, co stwarza warunki do prawidłowego procesu uczenia się.
ZABAWY Z KODOWANIEM
- przygotowanie dziecka do nauki programowania, wprowadzanie w świat, który uczy logicznego myślenia, obserwacji i dedukcji.
ZAJĘCIA KREATYWNE
- tworzenie nowych wytworów plastyczno- technicznych, rozwijanie twórczego myślenia, mowy i ruchu. Pomożemy odkrywać dzieciom własne zainteresowania i zdolności.